Jak ćwiczyć ? Ćwiczenia w biurze !

« « wróć do poprzedniej strony

Czy wiesz, że sylwetka podczas biegu ma znaczenie?

 

jak biegać prawidłowo?Popularne, tanie i łatwo dostępne dla niemal każdego bieganie, niestety nie wspiera kształtowania prawidłowej postawy tak jak inne sporty; taniec, czy gimnastyka, o której pisałam
w moim poprzednim artykule Jakie sporty są najlepsze, by kształtować prawidłową postawę?

 

 
O prawidłową sylwetkę podczas biegu musimy zadbać sami. Prawidłowe ustawienie ciała podczas biegu nie jest intuicyjne, trzeba wiedzieć jak biegać i nauczyć się prawidłowej techniki biegu. Korzyści zachęcają: przeciwdziałanie bólom pleców i stawów oraz prawdopodobnie lepsze wyniki!

 

Bieganie, a marsz.

Obie te aktywności są naturalne dla człowieka, jednak w marszu ramiona pracują
o wiele lepiej, w sposób sprzyjający kształtowaniu prawidłowej sylwetki. Podczas marszu naturalnie kołyszemy ramionami w rytm kroków, przez co możemy rozluźnić spięte barki i kark. Osoby biegające rekreacyjnie mają natomiast tendencję do „przyklejania” łokci do boków ciała, a przedramion do klatki piersiowej. Niektórzy z nas podczas biegu chowają głowę w barkach i spinają się jeszcze bardziej niż podczas siedzenia przy komputerze. Zwiększony podczas biegu nacisk na odcinek lędźwiowy kręgosłupa może także powodować ból. Skutkiem nieprawidłowej techniki biegu mogą być również bóle kolan i bioder.

 

Jak biegać efektywnie, by nie bolało i przy okazji zyskać piękną sylwetkę?

Sylwetka nie może być do końca piękna bez prostych pleców. W efektywnym bieganiu prawidłowa postawa pomaga, jednak musimy zrozumieć, czym ona się w biegu charakteryzuje. Poniżej 3 wskazówki jak uzyskać piękną sylwetkę podczas biegu, która jest zarówno zdrowa jak i efektywna:

 

 
1. Rozruszaj ramiona: nie biegaj z rękami przyklejonymi jak skrzydełka do klatki piersiowej. Ramię ma pracować w stawie w płaszczyźnie przód, tył bez skośnych ruchów. Pełna ruchomość w stawie ramiennym sprzyja likwidowaniu przykurczy mięśni piersiowych, co zwiększa objętość klatki piersiowej i sprzyja głębszemu, pełnemu oddechowi.

 

 
2. Wypnij lekko klatkę piersiową, wyglądaj dumnie, ale nie staraj się na siłę zbierać łopatek z tyłu. Barki powinny być rozluźnione i obniżone, ale nie cofnięte za siebie.

 

 
3. Nie garb się, biegaj z prostymi plecami, ale w lekkim pochyleniu tułowia do przodu. Nie staraj się biegać na baczność. Niech klatka piersiowa rzutuje na stopę, gdy stawiasz ja na ziemi. Nie dopuszczaj do sytuacji, gdy wyciągasz mocno przed siebie nogi, a Twój korpus zostaje gdzieś daleko z tylu. Łatwo wtedy o ból w odcinku lędźwiowym kręgosłupa.

 

Dlaczego Nordic Walking może pomóc biegaczom w uzyskaniu optymalnej sylwetki?

Chodzenie z kijami to jedna z aktywności, która najlepiej pomaga kształtować prawidłową postawę. Z racji podobieństwa marszu do biegu, biegacze którzy opanowali prawidłową technikę Nordic Walking mogą przełożyć nabyte umiejętności na trening biegowy. Dzięki chodzeniu z kijami, biegacze mogą poprawić ruchomość ramion, wydłużyć krok i nauczyć optymalnego wychylenia w przód. Więcej szczegółów w jednym z moich artykułów: Nordic Walking – sport intensywny wbrew pozorom.

 

Biegaj szybko, biegaj pięknie, biegaj zdrowo!

 

 

Komentarze

Co myślą inni?

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.

Dodaj komentarz

Masz jakiś pomysł?

Copyrights © Wiem jak ćwiczyć! 2014