Jak ćwiczyć ? Ćwiczenia w biurze !

« « wróć do poprzedniej strony

Nie lubię ćwiczyć. Zacznij od stretchingu – bo to przyjemne!

 

ćwiczenia w biurze

 

 

Często towarzyszy nam znany dylemat: wiemy, że powinniśmy zacząć ćwiczyć, ale wcale tego nie lubimy i jak w takim razie się zmobilizować?

 

Taki dylemat nie jest niczym dziwnym. Dla osoby, dla której jest milion rzeczy ważniejszych od sportu, popularne zajęcia w klubach fitness są często za długie, trudne, nudne, zbyt męczące, trudno jest się podczas nich skoordynować i nadążyć. Chodzą ci niezłomni i ambitni oraz ci, których dręczą wyrzuty sumienia. Najpewniejszą drogą do przeniesienia sportu gdzieś wyżej w hierarchii potrzeb życiowych jest odnalezienie dyscypliny, która stanie się Twoją pasją. Dlatego próbuj wszystkich aktywności, do jakich tylko zachęcają Cię znajomi. Nie znasz dnia, ani godziny, kiedy odnajdziesz nową miłość :)

 

Co jednak zrobić, jeśli pasja się nie pojawia, zajęcia w klubach fitness i siłownia – na której i tak nie wiem jak ćwiczyć – odstraszają, a ogólna sprawność z każdym rokiem widocznie się obniża?

 

Jest na to dobry sposób: spróbujcie pochodzić przez dłuższy czas regularnie na stretching, czyli rozciąganie. I tylko tyle. To powinny być naprawdę miłe, rozluźniające zajęcia, z których wychodzi się z uśmiechem i w trakcie też jest przyjemnie. Nie powinno być trudno zebrać się w sobie, żeby na nie dotrzeć.

 

Może się Wam wydawać, że stretching nic nie daje. Od rozciągania przecież nie poprawimy kondycji, ani nie wzmocnimy mięśni. To prawda, ale dla większości osób prowadzących siedzący tryb życia, właśnie rozluźnienie i poprawienie ruchomości stawów i kręgosłupa jest najbardziej potrzebne dla poprawy komfortu w życiu codziennym. Na większości zajęć wyszczuplających, ujędrniających, kształtujących ciało, zaniedbuje się kwestie rozruszania obręczy barkowej, otwarcia klatki piersiowej, rozluźnienia mięśni grupy kulszowo-goleniowej.

 

Spójrzcie wokół siebie. Przyjrzyjcie się ludziom mijanym na ulicy. Czy któraś ze zgarbionych dziewczyn wydała Wam się naprawdę piękna albo czy któryś chłopak ze schowaną w barkach głową emanował wystarczającą pewnością siebie? Wyprostowani ludzie wydają się szczuplejsi, ich szyje i ramiona są smuklejsze. Teraz, podczas czytania tego artykułu wstań i zbierz z tyłu łopatki bez wypychania bioder w przód – Twój brzuch od razu się rozpłaszczył i przykleił do kręgosłupa – wyglądasz szczuplej.

 

Na stretchingu nabędziesz prawidłowych nawyków, które przydadzą Ci się, jeśli później zechcesz rozwijać siłę, wytrzymałość i szybkość na innych zajęciach lub podczas uskuteczniania innych aktywności. Nabyta gibkość pomoże Ci ćwiczyć
w większym zakresie. Uelastycznienie mięśni w dłuższym okresie pomoże Ci uniknąć kontuzji. Regularna praktyka na zajęciach stretchingu pozwoli ci śmielej patrzeć
w stronę nowych wyzwań.

 

Spróbuj koniecznie! Ten pierwszy krok wcale nie musi być najtrudniejszy. Może być bardzo przyjemny i może okazać się, że ćwiczenie jest całkiem miłe!

 

 

Komentarze

Co myślą inni?

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.

Dodaj komentarz

Masz jakiś pomysł?

Copyrights © Wiem jak ćwiczyć! 2014