Jak ćwiczyć ? Ćwiczenia w biurze !

« « wróć do poprzedniej strony

Nordic Walking – sport intensywny. Wbrew pozorom.

 

Nordic Walking Warszawa

 

Pomyślany jako letni trening dla sportowców uprawiających narciarstwo biegowe, czyli niesamowicie wymagającą fizycznie dyscyplinę. Postrzegany jako sport dla emerytów. Jaki jest tak naprawdę Nordic Walking? O co chodzi w tym sporcie idealnie rozluźniającym barki, niosącym ulgę dla kręgosłupa umęczonego siedzącą pracą, ale również wyciskającym siódme poty z tych, którzy opanowali jego prawidłową technikę?

 

By zapoznać Was z prawdziwym obliczem Nordic Walking, odpowiadam na kilka pytań:

 

 

Jak wygląda osoba maszerująca z kijami do Nordic Walking, używająca ich w sposób prawidłowy?

Taki piechur zachwyca ruchem, w jaki wprawia swoje ciało. Marsz jest żywiołowy, energiczny, mocno pracują barki, łopatki i boki tułowia, plecy są proste, ale tułów lekko pochylony, oczy patrzą przed siebie, głowa jest osadzona dumnie na wydłużonej szyi. Wygląda inaczej niż nam się wydawało…

 

 

Jak powinniśmy się czuć, gdy chodzimy z kijami prawidłowo?

Powinniśmy się zmęczyć. Na pierwszych treningach poczujemy mocną pracę
w barkach oraz wyzwanie dla pośladków i mięśni brzucha. Jeśli nie czujemy się inaczej niż w trakcie zwykłego spaceru, najprawdopodobniej nie chodzimy prawidłowo. Jakkolwiek nieskomplikowanym sportem wydaje się Nordic Walking, dosyć trudno opanować prawidłową technikę bez instruktora, albo chociaż drugiej osoby, która zwróci uwagę na to czy np. wymach ramienia jest odpowiednio obszerny oraz czy utrzymujemy odpowiedni kąt pomiędzy ramieniem, a przedramieniem (lekko rozwarty). Nie są to ruchy i pozycje intuicyjne, ale na szczęście ich opanowanie nie trwa długo. Najważniejsze, aby zrozumieć na czym polega prawidłowa technika chodzenia z kijami, a potem można już samemu z powodzeniem dojść do perfekcji w jej stosowaniu.

 

Dlaczego obserwując marsz większości osób spacerujących w parkach, nie dowiemy się jak wygląda prawidłowa technika Nordic Walking?

Dzieje się tak, ponieważ opanowanie techniki chodu z prawidłowo zastosowanymi kijami Nordic Walking nie jest oczywiste i osoby rozpoczynające marsze z kijami zatrzymują się zwykle na pierwszym poziomie nauki techniki chodu, czyli na części intuicyjnej. Intuicyjnie stawiamy kije naprzemiennie ze stawianymi krokami. Niestety prawidłowy obszerny wymach ramienia oraz wydłużony krok nie są intuicyjne
i trzeba te ruchy zrozumieć oraz je wyćwiczyć. Najczęstsze błędy techniczne, jakie popełniamy w Nordic Walking to:

 

 

W marszu prawidłowym technicznie bardzo pewnie umiejscawiamy kij w podłożu mocno zaciskając dłoń na jego rękojeści i wręcz odbijamy się od niego w górę
i w przód. To wybicie daje przestrzeń do obszernego wymachu ramienia. Jeśli opanujemy taki marsz, niedaleko już od niego do chęci spróbowania skoków i biegów z kijami. To nie lada atrakcja szczególnie dla biegaczy – odkrywamy, że ramiona też do czegoś się nam przydają (a wręcz że zaczynają się męczyć!), przyjemnie prostujemy plecy, zbieramy łopatki i fruniemy! Pół godziny interwałów biegowych
z kijami to przeżycie niezapomniane i zadowoli każdego sympatyka najcięższych treningów. Nordic Walking to 3 w 1: trening kondycyjny, wzmacniający i rozciągający w jednym. To tak, jakby w tym samym czasie truchtać, ćwiczyć na siłowni i rozciągać się na stretchingu. Nie ma w zasadzie ograniczeń co do intensywności takiego treningu.

 

Przekonajcie się sami i dajcie dobry przykład – możecie pomóc zmienić rzeczywistość, a na pewno postrzeganie Nordic Walking. Jeśli więcej osób zacznie chodzić z kijami prawidłowo, ten sport przestanie być postrzegany jako lekki, a na pierwszym planie pojawią się peany na cześć jego wspaniałego wpływu na nasze ciała. Ten sport jest zdrowy, ogólnorozwojowy i może być niebanalnie intensywny.

 

Trzeba go tylko zrozumieć!

 

 

 

 

Komentarze

Co myślą inni?

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentrzy.

Dodaj komentarz

Masz jakiś pomysł?

Copyrights © Wiem jak ćwiczyć! 2014