Jak ćwiczyć ? Ćwiczenia w biurze !

Ćwiczenia w biurze kluczem do wzrostu zaangażowania, motywacji
i produktywności Pracowników.

jak cwiczyc w biurze

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szereg badań naukowych dowodzi, że aktywność fizyczna w trakcie pracy może wspierać wzrost produktywności pracowników.

 

Naukowcy z Uniwersytetu Sztokholmskiego i uniwersytetu medycznego Instytutu Karolinska wykazali, że dzieje się tak w wyniku zwiększonej dzięki ćwiczeniom wytrzymałości i lepszej frekwencji w pracy.¹  Z kolei badacze z Uniwersytetu
w Bristolu sprawdzili, że osoby ćwiczące rano przed pracą lub w trakcie przerw na lunch, cieszyły się ogólnie lepszym samopoczuciem, sprawnością umysłową i lepiej radziły sobie z natłokiem obowiązków oraz presją czasu w dni, kiedy ćwiczyły. Okazało się, że w te dni:

 

 

Ponadto, wsparcie udzielone Pracownikom w trosce o przeciwdziałanie bólom kręgosłupa i stawów, ma w długim terminie wpływ na zmniejszenie poziomu absencji w pracy, a w tym obszarze potrzebujemy zmiany. Jak podaje tygodnik Polityka
w numerze z 10 grudnia 2014:

 

„bóle kręgosłupa to druga po przeziębieniach przyczyna wizyt u lekarzy
i najczęstszy powód zwolnień z pracy (. . .) W polskim rankingu chorób skutkujących najdłuższymi zwolnieniami, po opiece położniczej, w pierwszej piątce są aż trzy schorzenia związane z kręgosłupem. Zaburzenia korzeni rdzeniowych były w 2013 r. przyczyną 13 mln absencji, inne choroby krążka międzykręgowego – prawie 5 mln dni, a zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa – 4,7 mln dni.”

 

Zwiększenie ilość czasu spędzanego w pracy w ruchu, pomoże nie tylko w walce
z bólami pleców i stawów oraz nadwagą, ale także ze znużeniem i brakiem energii. Jim Loehr i Tony Schwartz w książce The Power of Full Engagement wskazują na to, że kluczem do wysokiej efektywności i osobistej odnowy jest zarządzanie energią,
a nie czasem. Autorzy oczywiście doceniają zarządzanie czasem, ale sugerują, że najważniejszym kryterium, które należy przyjąć jest sprawne zarządzanie energią, co jest możliwe dzięki przestrzeganiu cyklu aktywności i działania oraz odpoczynku
i odnowy. Warto nauczyć się jak skutecznie odpoczywać podczas krótkich przerw
w pracy, aby pracować efektywniej i zachować wysoki poziom energii w długim okresie.

 

Ćwiczenia w biurze i warsztaty „Jak zdrowo pracować przy komputerze”, które prowadzimy, oprócz poprawy zdrowia pracowników, mają korzystny wpływ na atmosferę otwartości w pracy, kształtowanie dojrzałej postawy wśród pracowników
i poczucie wspólnego celu oraz wzrost sympatii dla pracodawcy.

 

W dobie starań o mocny employer branding, zdecydowanie warto wprowadzić
u siebie ćwiczenia w biurze i warsztaty. Takie rozwiązania są wciąż rzadkością na rynku, a zdecydowanie odpowiadają na zapotrzebowanie ludzi, którzy coraz bardziej cenią sobie zdrowy styl życia i zachowanie sprawności fizycznej.

 

Z racji bezpośredniego zaangażowania Pracodawcy w ich zorganizowania w swoich biurach, stają się najprostszą formą działań społecznie odpowiedzialnych i to tych niosących korzyść dla samej firmy.

 

 

Ciesz się rosnącym zaangażowaniem Twoich Pracowników troszcząc się o ich profilaktykę zdrowotną na najwyższym poziomie.

 

 

Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania o ćwiczenia w biurze i warsztaty oraz prześlemy dodatkowe informacje:

 

„Wiem jak ćwiczyć” Alina Demidowska
ul. Puławska 1A m. 42
02-515 Warszawa
+ 48 783 574 830
dlafirm@wiemjakcwiczyc.pl
www.wiemjakcwiczyc.pl

 

 

¹ Exercise at work boosts productivity, Swedish researchers find, Expertsvar, http://www.sciencedaily.com/releases/2011/09/110906121011.htm, 8 września 2011
² J.C. Coulson, J. McKenna and M. Field: Exercising at work: does it increase productivity?, Emerald Group Publishing Limited, http://www.emeraldgrouppublishing.com/learning/management_thinking/articles/pdf/exercise.pdf, luty 2009
³ People who exercise on work days are happier, suffer less stress and are more productive, Daily Mail Reporter, http://www.dailymail.co.uk/news/article-1095783/People-exercise-work-days-happier-suffer-stress-productive.html, 16 grudnia 2008

Copyrights © Wiem jak ćwiczyć! 2014