Jak ćwiczyć ? Ćwiczenia w biurze !

 

Pięć zasad dla każdego:

1. Stawiaj sobie realne cele

Jeśli ćwiczysz sporadycznie, a chcesz zacząć robić to regularnie, powiedz sobie,
że na początku będziesz ruszał się dwa razy w tygodniu, maksymalnie trzy. Jeżeli wytrwasz w takim postanowieniu, możesz podnieść poprzeczkę.

 

Dla większości osób, które nie ćwiczą regularnie, wytrwanie w narzuconym sobie już na samym początku reżimie częstych treningów jest bardzo trudne (pomóc może tylko żelazna samodyscyplina albo ktoś, kto będzie je stale pilnował i motywował). Ponadto, częste treningi mogą za bardzo forsować organizm, co grozi kontuzjami.
Po treningu mięśnie muszą odpocząć; bowiem równie ważny jak trening, jest czas poświęcony na regenerację. Dajmy sobie czas na odpoczynek. Wykonywanie ćwiczeń, gdy jest się wypoczętym, jest dużo przyjemniejsze i bardziej efektywne.

 

 

2. Niech suma Twoich aktywności w ciągu tygodnia będzie miała charakter ogólnorozwojowy

Jeśli chodzisz 3 razy w tygodniu na intensywne treningi taneczne, prawdopodobnie czujesz się w formie i nie brakuje Ci innych aktywności. Ale jeśli biegasz albo wykonujesz ćwiczenia siłowe, rozciągaj się po każdym treningu, i co najmniej raz
w tygodniu wybierz się na stretching.

 

Aktywności takie jak bieganie, angażują część mięśni do bardzo intensywnej pracy, podczas której nie występują ruchy równoważące, które prowadziłyby do rozciągania tych mięśni.

 

Jeżeli uczęszczasz jedynie na zajęcia rozciągające i relaksujące, najprawdopodobniej powinieneś popracować nad wydolnością tlenową uprawiając Nordic Walking, albo jeżdżąc żwawo na rowerze.

 

Dodatkowo, na zwiększenie siły i sprawności naszych mięśni, dobrze wpływa wykonywanie różnorodnych aktywności oraz ich sezonowe zmienianie: np. zimą regularna jazda na łyżwach, a latem na rowerze.

 

Jeśli nie mamy jednej ulubionej dyscypliny sportowej, wcale nie musimy być mniej sprawni niż zapaleni biegacze albo kolarze. Różnorodny ruch jest zdrowszy!

 

 

3. Jeśli chcesz schudnąć…

Same ćwiczenia najczęściej nie wystarczą, żeby schudnąć (chyba że zastosujemy je
w katorżniczym wymiarze). Niezbędna jest również właściwa dieta. Aktywność fizyczna wzmaga apetyt i chociaż spalimy więcej kalorii w ciągu dnia, musimy pilnować się, aby nie spożyć ich również więcej.

 
Sama zmiana diety najczęściej wystarczy żeby schudnąć, ale jeśli nie będziemy ćwiczyć w trakcie odchudzania, ciało może stracić swoją jędrność i elastyczność. Ćwiczenia pomogą Ci schudnąć zdrowo i świetnie wyglądać.

 
Po ćwiczeniach należy zjeść posiłek. Zdrowe kalorie spożyte bezpośrednio po ćwiczeniach, mają ułatwione magazynowanie w mięśniach i nie powinny odłożyć się
w postaci tkanki tłuszczowej. Zdrowy posiłek pomoże zregenerować ciało po treningu.

 

 

4. Nie ma złej pogody, jest tylko złe ubranie

Generalnie ubierajmy się na cebulkę, żeby móc zdejmować warstwę po warstwie, nie dopuszczając do przegrzania się. Niech to będą ubrania szybkoschnące (szczególnie spodnie warstwy), żeby zminimalizować ryzyko przewiania, gdy jesteśmy spoceni.
Na twarz możemy ubrać maskę chroniącą od wiatru (do kupienia w sklepach sportowych). Deszcz, śnieg lub brnięcie w zamarzającej brei, nie powinny nam przeszkadzać! Trzeba jednak pamiętać, aby zaraz po treningu wejść do ciepłego miejsca, gdzie będziemy mogli się przebrać.

 

Jeżeli nie jesteście pewni jak ubrać się np. na bieganie jesienią, napiszcie do nas:
info@wiemjakcwiczyc.pl

 

Pomożemy!

 

 

5. Nie przepuść żadnej okazji, żeby się poruszać!

Koleżanka zaprasza Cię na łyżwy? Pójdź z nią! To nic, że jest mroźno! Znajomi wybierają się na wycieczkę rowerową? Dołącz do nich! Za niedługo może wszyscy będą mieli dzieci i będzie mniej okazji, żeby się spotkać. Jedna z wind się zepsuła,
a w tej działającej będzie nieprzyjemnie tłoczno? Nie irytuj się, wejdź po schodach, tam będzie pusto!

 
Jeśli jakaś aktywność fizyczna wydaje Ci się zbyt trudna, uwierz że możesz to zrobić, bo za rok będzie jeszcze trudniej, a z czasem stanie się to naprawdę niemożliwe. Gdy jakaś życzliwa osoba zachęca Cię do aktywności, którą sama opanowała, wytłumaczy Ci krok po kroku jak robić to z głową, zdrowo i tak, żeby się nie zniechęcić.

 
Często najwięcej korzyści przynosi robienie tego, czego się najbardziej boimy. Warto więc stawiać sobie wyzwania! Nie żałujemy przecież postawianych sobie wyzwań, żałujemy że czegoś nie zrobiliśmy.

 

Gdy przez głowę przelatuje nam myśl, że moglibyśmy się jakoś poruszać, a do tego nasz wewnętrzny głos mówi nam, że to dobry pomysł, ale jednocześnie od razu znajdujemy wymówki, to pomyślmy o naszej przyszłości. Czyż nie będziemy kiedyś
z siebie dumni, jeśli z pełnym przekonaniem będziemy mogli powiedzieć, że nigdy nie zmarnowaliśmy okazji do wzbogacenia naszego życia i poprawienia jego jakości?

 

Copyrights © Wiem jak ćwiczyć! 2014